Resultaat van 5 jaar campagne ‘Love Nature’ met WeForest:

Brabantia plant 2 miljoen bomen voor een betere wereld

Een ‘muur van groen’ bouwen over de hele breedte van het Afrikaanse continent. Dat is de insteek van de campagne Love Nature die Brabantia in 2015 startte met de internationale non-profitorganisatie WeForest. Vandaag is de 2 miljoenste boom bijna een feit en blijft Brabantia duurzaam bijdragen aan een groenere, eerlijkere en koelere planeet. 

Telkens als je de was te drogen hangt – buiten aan een droogmolen of binnen aan een droogrek – spaar je je was, het milieu en je portemonnee. Sinds 2015 plant Brabantia, samen met WeForest, bomen bij de verkoop van droogmolens en droogrekken.

Een duurzaam gebaar dat kan tellen, want met bijna 2 miljoen geplante bomen in Africa's Great Green Wall zijn er 2 miljoen stappen gezet richting een betere planeet. Niet alleen zorgen de biodiverse bomen voor minder woestijnvorming, ze helpen ook de lokale economie groeien. Zo maakt Brabantia, samen met alle Belgen die ervoor kiezen om hun was natuurlijk te drogen, de aarde een stukje groener.

Tijn van Elderen, CEO bij Brabantia: “Duurzaamheid zit in onze natuur. Als familiebedrijf leggen we ons hart in onze producten en houden we rekening met de impact die ze hebben op mensen en op onze planeet. Zo willen we een mooiere wereld nalaten aan de volgende generaties.”

Voor meer info:
https://www.weforest.org/partner/brabantia

Zelf een droogmolen aaschaffen?
https://www.brabantia.com/be_nl/wassen-strijken/wassen/droogmolen/

 

 

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.