Erika Van Tielen hangt haar was buiten in Ranst
Brabantia en Natuurpunt roepen op: “Droog je was buiten voor beter klimaat”
Dat de was buiten hangen goed is voor het milieu, voor je kledij én voor je energierekening stelden de inwoners van Ranst vanmiddag vast tijdens Opennatuurdag Zevenbergenbos. Met het initiatief Love Nature liet Erika Van Tielen er haar eigen was wapperen aan de droogmolen. Een oproep van Brabantia in samenwerking met Natuurpunt om de was natuurlijk te drogen en bewust groener te leven.
Als het aan Brabantia en Natuurpunt ligt, trekken we dit voorjaar meer naar buiten met onze was. Met het initiatief Love Nature maakten ze de Ranstenaren vanmiddag bewust van de vele voordelen van de was buiten te drogen en roepen ze op tot een groenere levensstijl.
Erika Van Tielen: “Met plezier puur natuur”
Ambassadrice Erika Van Tielen gaf vanmiddag alvast het goede voorbeeld. Ze hing haar was buiten tijdens de Opennatuurdag Zevenbergenbos. “Wat velen niet weten, is dat het effect op het klimaat nog groter is dan dat in je portemonnee. En dan vergeet je de voordelen voor je kledij nog. Met Brabantia ontdekte ik dat een droogmolen strijkwerk vermindert, want zon en wind verwijderen al heel wat kreuken. Daarbij heeft zonlicht ook een blekende werking waardoor het komaf maakt met vlekken en je witte was nog witter wordt. Daarvoor droog ik mijn was met plezier puur natuur.”
1 miljoen bomen
Naast een lentefrisse geur, het gratis drogen en de schoonheid van je kledij, draag je met een droogmolen ook een internationaal steentje bij. Voor elk verkocht exemplaar plant Brabantia samen met WeForest jouw eigen boom in Ethiopië. Een gemakkelijke manier om het gat in de ozonlaag te verkleinen. Brabantia en WeForest willen samen 1 miljoen bomen planten. “Door het herbeplanten van een bos gaan we woestijnvorming tegen. Dat stimuleert de economie op een duurzame manier, maar is ook een stuk gezonder voor de planeet”, aldus Christa Alders, sales director bij Brabantia.
Registreren kan op http://www.brabantia.com/be_nl/love-nature.
De 5 wastips van Erika Van Tielen
In het kader van de sensibiliseringsactie vroeg Brabantia ook naar de beste wastips van Erika Van Tielen. “Wassen is helemaal niet moeilijk. Ik onthoud voor mezelf altijd 5 spelregels”, aldus de Vlaamse presentatrice. Alle tips op een rijtje:
- “Mijn eerste reflex bij het legen van de wasmand is om altijd eerst de kledinglabels te checken. Niemand wil immers dat een favoriete trui krimpt of verkleurt.”
- “Spaar beha’s van een wilde rit in de wasmachine waarin ze kunnen vervormen. Gebruik daarvoor liever het handwasprogramma.”
- “Wasverzachter is zelden nodig, dus daar kan je zeker op besparen. Bovendien zorgt de buitenwind voor een frisse geur in je kledij.”
- “Vaak volstaat wassen op 30°C. Goedkoper voor jou, beter voor het milieu.”
- “En uiteraard bestaat er een trucje om je energiegulzige droogkast het zwijgen op te leggen. Droog je was natuurlijk, zoals Brabantia aanmoedigt. Goedkoper en beter voor kledij én milieu.”
Over Brabantia – www.brabantia.com
Brabantia, gestart in 1919, is uitgegroeid tot een internationaal designmerk van praktische en stijlvolle keukenaccessoires en huishoudelijke artikelen. Met hun verrassend ontwerp maken deze producten voor elke dag het leven mooier: ‘Designed For Living’, van ‘laundry care’ en ‘food enjoyment’ tot ‘waste management’ en ‘bathroom’. Het familiebedrijf houdt daarbij rekening met de volgende generatie, door innovatieve producten te ontwerpen die duurzaam worden gemaakt.
Voor meer info
RCA PR I Véronique Daenen
T +32 11 59 05 90 I veronique.daenen@rca.be I www.rcapress.be (voor HR-beelden)