Campagne ‘Love Nature’ moedigt ​ consumenten aan om was buiten te drogen

Brabantia plant een boom voor elke verkochte droogmolen

Als het aan Brabantia ligt, dan perken we het gebruik van droogkasten fors in en laten we onze was vaker in de openlucht wapperen. De campagne Love Nature wil consumenten aanmoedigen om milieuvriendelijker te handelen. Voor elke verkochte droogmolen plant Brabantia een boom in de Sahel van Burkina Faso. Zo wil het internationale huishoudmerk, samen met de non-profitorganisatie WeForest, de strijd tegen klimaatsverandering steunen.

Met de campagne Love Nature zet Brabantia een volgende stap in zijn groene ambities: een half miljoen bomen planten in de Sahel van Burkina Faso, een regio die geteisterd wordt door erosie en verdorring van de grond. Voor elke verkochte droogmolen tussen 1 maart en 31 december 2015, engageert Brabantia zich om een boom te planten. Consumenten kunnen ‘hun boom’ volgen via www.brabantia.nl/love-nature.

Tijn van Elderen, CEO Brabantia: “Elke keer als je je was buiten laat drogen, spaar je het milieu. Bovendien is het beter voor je kledij en hou je je energierekening laag. Zo kan je thuis, via een kleine inspanning, het verschil maken en bijdragen aan een beter milieu. Brabantia heeft alvast een ruim assortiment eigentijdse droogmolens om je was buiten comfortabel te laten drogen.”

 

 

 

Brabantia werkt voor haar nieuwe campagne samen met WeForest, een internationale non-profitorganisatie die de klimaatsverandering wil tegengaan door de aanplanting van wouden. Bomen absorberen koolstof, zetten deze om in wolken en remmen zo de opwarming van de aarde af.

brabantia_lovenature_fr.pdf

PDF - 1.0 Mb

brabantia_lovenature_nl.pdf

PDF - 1.0 Mb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.