BV’s gaan voor puur natuur
Brabantia en Natuurpunt roepen op: “Droog je was buiten voor beter klimaat”
10 april 2016 - De was buiten hangen voor een beter milieu, schonere kledij én een lagere energierekening? Dat is ook naar het hart van Erika Van Tielen, Roos Van Acker en Evy Gruyaert. Met het initiatief Love Nature hangen ze hun was buiten tijdens verschillende natuurevenementen. Een oproep van Brabantia in samenwerking met Natuurpunt om de was natuurlijk te drogen en bewust groener te leven.
Als het aan Brabantia en Natuurpunt ligt, trekken we dit voorjaar meer naar buiten met onze propere was. Met het initiatief Love Nature maken Erika Van Tielen, Roos Van Acker en Evy Gruyaert bezoekers bewust van de vele voordelen van de was buiten te drogen en roepen ze op tot een groenere levensstijl.
Erika Van Tielen: “Met plezier puur natuur”
Ambassadrice Erika Van Tielen gaf vanmiddag alvast het goede voorbeeld. Ze hing haar was buiten tijdens de Opennatuurdag in het Zevenbergenbos te Ranst. “Wat velen niet weten, is dat het effect op het klimaat nog groter is dan dat in je portemonnee. En dan vergeet je de voordelen voor kleding nog. Met Brabantia ontdekte ik dat een droogmolen strijkwerk vermindert, want zon en wind verwijderen al heel wat kreuken. Daarbij heeft zonlicht ook een blekende werking waardoor het komaf maakt met vlekken en je witte was nog witter wordt. Daarvoor droog ik mijn was met plezier puur natuur.”
1 miljoen bomen
Naast een lentefrisse geur, het gratis drogen en de schoonheid van je kledij, draag je met een droogmolen ook een internationaal steentje bij. Voor elk verkocht exemplaar plant Brabantia samen met WeForest jouw eigen boom in Ethiopië. Een gemakkelijke manier om het gat in de ozonlaag te verkleinen. Brabantia en WeForest willen samen 1 miljoen bomen planten. “Door het herbeplanten van een bos gaan we woestijnvorming tegen. Dat stimuleert de economie op een duurzame manier, maar is ook een stuk gezonder voor de planeet”, aldus Christa Alders, sales director bij Brabantia.Registreren kan op http://www.brabantia.com/be_nl/love-nature.
De 5 wastips van Erika Van Tielen
In het kader van de sensibiliseringsactie vroeg Brabantia ook naar de beste wastips van Erika Van Tielen. “Wassen is helemaal niet moeilijk. Ik onthoud voor mezelf altijd 5 spelregels”, aldus de Vlaamse presentatrice. Alle tips op een rijtje:
- “Mijn eerste reflex bij het legen van de wasmand is om altijd eerst de kledinglabels te checken. Niemand wil immers dat een favoriete trui krimpt of verkleurt.”
- “Spaar beha’s van een wilde rit in de wasmachine waarin ze kunnen vervormen. Gebruik daarvoor liever het handwasprogramma.”
- “Wasverzachter is zelden nodig, dus daar kan je zeker op besparen. Bovendien zorgt de buitenwind voor een frisse geur in je kledij.”
- “Vaak volstaat wassen op 30°C. Goedkoper voor jou, beter voor het milieu en kledij.”
- “En uiteraard bestaat er een trucje om je energiegulzige droogkast het zwijgen op te leggen. Droog je was natuurlijk, zoals Brabantia aanmoedigt. Goedkoper en beter voor kledij én milieu.”
Love Nature-tour
Erika Van Tielen gaf vanmiddag de aftrap van de Love Nature-tour in Ranst op Opennatuurdag in het Zevenbergenbos.
De komende weken volgen nog acties met:
- Roos Van Acker op 17 april tijdens Walk For Nature- Kasteeldomein ‘t Serclaes, Binkomstraat 16, 3210 Lubbeek
- Evy Gruyaert op 22 mei tijdens Zwaanhoek Life Happening- OC ‘’t Kasteeltje’, Kasteelstraat 22B, 8400 Zandvoorde (Oostende)
- Roos Van Acker op 5 juni tijdens Amuse - Domein Kiewit, Putvennestraat 112, 3500 Hasselt
Over Brabantia – www.brabantia.com
Brabantia, gestart in 1919, is uitgegroeid tot een internationaal designmerk van praktische en stijlvolle keukenaccessoires en huishoudelijke artikelen. Met hun verrassend ontwerp maken deze producten voor elke dag het leven mooier: ‘Designed For Living’, van ‘laundry care’ en ‘food enjoyment’ tot ‘waste management’ en ‘bathroom’. Het familiebedrijf houdt daarbij rekening met de volgende generatie, door innovatieve producten te ontwerpen die duurzaam worden gemaakt.
Voor meer info
RCA PR I Véronique Daenen
T +32 11 59 05 90 I veronique.daenen@rca.be I www.rcapress.be (voor HR-beelden)