Brabantia zoekt 70 logistieke krachten

Ook CEO Tijn van Elderen draait mee shiften in het distributiecentrum in Pelt

De fabriek van Brabantia in Pelt beleeft momenteel een ongekende drukte. Nog nooit eerder in de geschiedenis van het 102-jarige familiebedrijf was de nood aan extra handen zo hoog. In afwachting van de logistieke versterking – Brabantia zoekt ruim 70 medewerkers – zakt een team van het hoofdkantoor in Valkenswaard af naar Limburg, om er de komende weken mee shifts te draaien. De drukte is het gevolg van de grote vraag naar Brabantia-producten, die blijft aanhouden sinds de eerste lockdown.

Eerder dit jaar vernieuwde Brabantia het logistieke systeem van zijn fabriek in Pelt. Dat zorgde toen al voor de behoefte aan extra capaciteit. Om daarnaast de voortdurende groei bij te kunnen benen, is Brabantia dringend op zoek naar 70 logistieke medewerkers. Geen evidentie echter in de huidige krappe arbeidsmarkt.

Daarom besloot de directie om zelf de handen uit de mouwen te steken in het distributiecentrum. Samen met CEO Tijn van Elderen zullen er wekelijks enkele medewerkers van het hoofdkantoor in Valkenswaard volledige shifts draaien om orders in te pakken. De ochtendshift loopt van 5.30 tot 14 uur, de middagshift van 14.30 tot 22 uur. Bij Brabantia in Pelt is o.a. het volledige productieproces van pedaalemmers aanwezig, van kunststofgranulaten tot de uiteindelijke montage.

CEO Tijn van Elderen over deze onconventionele aanpak: “We hadden rekening gehouden met een forse groei maar de explosieve vraag naar onze producten post-lockdown heeft ons toch nog verrast. We zien dat al onze 370 medewerkers hun uiterste best doen om zoveel mogelijk orders de deur uit te krijgen. Maar we hebben echt dringend meer personeel nodig. Daarom helpen we zelf op de korte termijn mee en hopen we dat we zo snel mogelijk nieuwe medewerkers kunnen aanwerven.” 

Voor meer informatie over de openstaande vacatures
https://www.brabantia.com/be_nl/werken-bij-brabantia

Ruim een eeuw kwaliteit en design
Brabantia startte in 1919 als Van Elderen & Co in Aalst met de productie van melkbussen, kannen, zeven en trechters. Gedurende de jaren is Brabantia uitgegroeid tot een wereldwijd interieurmerk, bekend om de slimme en stijlvolle huishoudelijke producten. De eerste pedaalemmers werden gemaakt in 1952. Een ander hoogtepunt was de introductie van de iconische Patrice-print in 1969, gevolgd door de beroemde kunststof kurkentrekker in 1985. Hedendaagse favorieten zijn de unieke Bo Touch Bin en de Linn Collectie. Producten die zo mooi zijn, dat ze de dagelijkse klusjes plezieriger maken.